خانه
سایت دانشگاه
24 اردیبهشت 1403
EN
Hazrat Zainab Hospital
پزشکان
کارکنان
دانشجویان
صفحه نخست
معرفی بیمارستان
تاریخچه
ریاست بیمارستان
مدیریت بیمارستان
معاونت آموزشی و پژوهشی
بخش های بیمارستان
دفتر پرستاری
بخش 2
بخش های تشخیصی
بخش 3
بخش 4
ICU بزرگسالان
بخش داخلی
لیبر(زایمان)
کتابخانه
بخش های اداری
فناوری اطلاعات
امور مالی
تاسیسات
نیروی انسانی
انبار
تجهیزات پزشکی
بهبود کیفیت و ایمنی بیمار
کمیته سلامت اداری
اقتصاد سلامت
مددکار اجتماعی
آموزش و توانمند سازی کارکنان
خدمات پشتیبانی
رسیدگی به شکایات
راهنمای مراجعین
خدمات قابل ارائه مرکز
بیمه های طرف قرارداد
آموزش به بیماران و همراهان
برنامه غذایی بیماران
راهنمای طبقات بیمارستان
خدمات الکترونیک
جوابدهی آنلاین خدمات
نوبت دهی اینترنتی
فرم های الکترونیک
فرم نظرسنجی
درمانگاه
برنامه حضور پزشکان در درمانگاه
آموزش های مورد نیاز بیماران
نحوه پذیرش بیماران
درمانگاه ناباروری(IVF)
درمانگاه GYN
تماس با ما
آدرس
پرسش و پاسخ
صفحه اصلی
خدمات الکترونیک
فرم های الکترونیک
فرهنگ ایمنی
حیطه های 12 گانه
نام بخش ( اجباری ) :
سوالات :
کار تیمی درون واحدهای سازمانی
A-1 : کارکنان در این واحد از یکدیگر حمایت می کنند ؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
A-3: زمانی که نیاز به انجام دادن کار زیاد در مدت کوتاهی هستیم همگی به عنوان یک تیم دور هم جمع می شویم تا به کمک هم آن را انجام دهیم؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
A-4: در این واحد کارکنان با احترام با یکدیگر برخورد می کنند؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
A-11- زمانیکه یک قسمت در این واحد با کار زیادی روبرو می شود سایر قسمت های واحد به کمکشان می شتابند؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
انتظارات و اقدامات مدیریت در راستای ایمنی بیمار
B-1-تیم مدیریتی هنگامیکه مشاهده میکند کاری بر طبق رویه های ایمنی بیمار انجام گرفته از کارکنان تشکر کرده و از آنان تمجید میکند ؟(در صورت تمایل به رفع مشکل سمت مسئول در کامنت مشخص شود)
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
B-2- تیم مدیریتی به طور جدی به پیشنهادات کارکنان برای بهبود ایمنی بیمار توجه میکند ؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
B-3: زمانیکه فشار کار زیاد می شود ، تیم مدیریتی از ما میخواهد که سریعتر کار کنیم ، حتی اگر به معنی میانبر زدن (عدم انجام قسمتی از کار) باشد؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
B-4: تیم مدیریتی از مشکلات مربوط به امنیت بیمار که به میزان زیاد رخ میدهد چشم پوشی میکند؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
یادگیری سازمانی و پیشرفت مداوم
A-6- کارکنان این واحد فعالانه کارهای مختلفی را به منظور بهبود ایمنی بیمار انجام می دهند؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
A-9- در اینجا اشتباهات منجر به تغییرات مثبت میشود؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
A-13پس از آنکه به منظور بهبود ایمنی بیمار تغییراتی ایجاد کردیم اثر بخشی تغییرات را مورد ارزیابی قرار می دهیم؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
حمایتهای مدیران از ایمنی بیمار
F-1- مدیریت بیمارستان جو کاری را بوجود آورده که ایمنی بیمار را ارتقا می بخشد؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
F-8- اقدامات مدیریت بیمارستان نشان می دهد مسئله ایمنی در بیمارستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و جزء اولویت هاست؟(حضور در راند مدیریتی)
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
F-9: به نظر می رسد که مدیریت بیمارستان فقط پس از رخ دادن یک حادثه ناخواسته به مسئله ایمنی بیمار علاقمند شده و توجه نشان می دهد ؟
...
مخالف
کاملا مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
درک کلی از ایمنی بیمار
A-15-ایمنی بیمار هیچگاه برای کارهای بیشتر فدا نمیشود ؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
A-18: سیستمها و رویه های موجود در این واحد در جلوگیری از بروز خطا به خوبی عمل می کنند؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
A-10تنها شانس و اقبال باعث میشود که اشتباهات جدی تر در اینجا اتفاق نیفتد؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
A-17: در این واحد/بخش مشکلات مربوط به ایمنی بیمار وجود دارد؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
ارتباطات و ارائه بازخورد در مورد خطا
C-1به ما درباره تغییراتی که بر اساس گزارش های حوادث ناخواسته صورت می پذیرد باز خورد داده می شود ؟
...
هرگز
به ندرت
برخی مواقع
اغلب مواقع
همیشه
C-3ما از خطاهایی که در این واحد/بخش اتفاق می افتد مطلعیم؟
...
هرگز
به ندرت
برخی مواقع
اغلب مواقع
همیشه
C-5در این واحد ما در رابطه با راه های مقابله با وقوع مجدد خطا به بحث می نشینیم؟
...
هرگز
به ندرت
برخی مواقع
اغلب مواقع
همیشه
بازبودن مجاری ارتباطی
C-2: کارکنان در صورت مشاهده عملی که ممکن است برای بیمار ایجاد مشکل کند آزادانه و با صراحت لب به سخن می گشایند؟(در راندهای مدیریتی)
...
هرگز
به ندرت
برخی مواقع
اغلب مواقع
همیشه
C-4: کارکنان می توانند آزادانه اقدامات و تصمیمات مسئولین بیمارستان را به روش های مختلف (صندوق انتقادات پیشنهادات-مراجعه بصورت حضوری-راندهای مدیریتی) مورد پرسش قرار دهند؟
...
هرگز
به ندرت
برخی مواقع
اغلب مواقع
همیشه
C-6- کارکنان زمانیکه احساس می کند اقدامی می تواند ایمنی بیمار را به مخاطره بیاندازد از تذکر دادن و جویا شدن دلیل انجام آن هراس دارند؟
...
هرگز
به ندرت
برخی مواقع
اغلب مواقع
همیشه
تناوب گزارش دهی رخدادها
D-1: ( هنگامی که اشتباهی رخ میدهد، ولی پیش از آنکه بیمار را تحت تاثیر قرار دهد کشف و تصحیح میشود) این قبیل موارد چقدر گزارش می شوند؟
...
هرگز
به ندرت
برخی مواقع
اغلب مواقع
همیشه
D-2: هنگامی که اشتباهی رخ میدهد اما آن اشتباه به اندازه ای مهم نیست که بتواند به بیمار صدمه بزند این قبیل موارد چقدر گزارش می شوند؟
...
هرگز
به ندرت
برخی مواقع
اغلب مواقع
همیشه
D-3: هنگامی که اشتباهی رخ میدهد که می تواند منجر به آسیب زدن بیمار شود ، ولی در نهایت هیچ اتفاقی برای بیمار نمی افتد این قبیل موارد چقدر گزارش می شوند ؟
...
هرگز
به ندرت
اغلب مواقع
برخی مواقع
همیشه
کار تیمی مابین واحدهای سازمانی
F-4- همکاری خوبی بین واحدهایی که نیاز به کار با یکدیگر دارند وجود دارد؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
F-10-واحدهای بیمارستانی به منظور فراهم کردن بهترین مراقبت برای بیمار به خوبی با یکدیگر کار می کنند؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
F-2: واحدهای بیمارستانی با یکدیگر به خوبی هماهنگ نیستند؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
F-6-کار کردن با کارکنان سایر بخش های بیمارستان برایمان ناخوشایند است؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
مسائل مربوط به کارکنان
A-2-تعداد کارکنان برای انجام کار کافی می باشد؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
A-5: کارکنان در این واحد ساعت های طولانی کا می کنند (بیش از زمان ایده آل کار پرسنل برای مراقبت از بیمار ؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
A-7- ما از کارکنان موقت (پرسنل نید) بیش از حد استاندارد (ایده آل برای مراقبت از بیمار) استفاده می کنیم؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
A-14: ما در وضعیت بحرانی کار می کنیم یعنی سعی می کنیم حجم زیادی از کار را با سرعت بسیار زیاد انجام دهیم؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
تبادل و انتقال اطلاعات
F-3-در هنگام جابجایی بیماران از واحدی به واحد دیگر ممکن است بعضی چیز ها از قلم بیفتد ؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
F-5-اطلاعات مهم درمورد مراقبت از بیمار اغلب به هنگام تغییر شیفت از دست میرود (گم می شود)؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
F-7-اغلب در مبادله اطلاعات ما بین بخش های بیمارستانی مشکل بوجود می آید؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
F-11-تغییر شیفت کارکنان در این بیمارستان برای بیماران ایجاد مشکل می کند ؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
پاسخ غیر تنبیهی در قبال رویداد خطاها
A-8: کارکنان احساس می کنند اشتباهاتشان باعث می شود که در مورد آن ها طرز فکر تغییر کرده و به گونه ای دیگر به آنها نگریسته شود
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
A-12: وقتی حادثه ای گزارش می شود احساس می شود که بیشتر درباره شخص گزارش می شود تا خود مسئله؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
A-16: کارکنان نگران این هستند که اشتباهاتشان در پرونده شغلی آنها ثبت شود؟
...
کاملا مخالف
مخالف
بدون نظر
موافق
کاملا موافق
درجه ایمنی بیمار
E-1: به طور کلی وضعیت ایمنی بیمار را در بخش / واحد محل کار خود در بیمارستان چگونه ارزیابی می کنید؟
...
بسیار ضعیف
ضعیف
قابل قبول
بسیار خوب
عالی
تعداد گزارش خطا در یکسال
G-1: طی یکسال گذشته شما چند مورد گزارش وقایع ناخواسته/فرم خطا تکمیل و ارسال نموده اید؟
...
صفر 1 تا 2 مورد گزارش
3 تا 5 مورد گزارش
6 تا 10 مورد گزارش
11 تا 20 مورد گزارش
21 گزارش یا بیشتر
توضیحات :
ذخیره